söndag 24 februari 2013

Tacka Norge!

Innan jag får en massa kommentarer om mitt tips angående Skid-VM så tar jag upp det redan här och nu. 2 medaljer till alltså, det som inte skulle bli något mer. Det är klart dom gjorde en jättebra insats, men jag tycker dom/vi kan tacka Norge för det. När dom inte hade en lika bra dag som tidigare i detta VM. Nu har dom även fått känna hur det var för Brink 2003 i stafetten, även det i Val di Fiemme. Nu tog både Golberg för herrarna och Östberg för damerna slut. Det är klart att det inte är roligt när det händer, vilket lag det än gäller. Nu var det Norges tur och det kan nog Sverige tacka för. Hade norrmännen och norskorna varit med ja då är jag inte säker på att medaljen hade varit runt halsen. Det hade blivit ett helt annat lopp. Men allt kan ju hända och det som hände har hänt och går inte att ändra på nu.

Nu tycker jag ändå mitt tips håller rätt bra. Northugs show uteblir (även om det nu inte var hans fel att Golberg gick i väggen). Ryssarna fortsätter ta guld, vilket jag har för mig att jag varnade om. 

Så var det sagt.

2 kommentarer:

  1. Äsch! Nu är du lite tråkig. Var lite glad och håll med om att Sverige var riktigt vassa idag i stället. Det gäller att åka klokt och pricka form för att ta medalj. Det gjorde Sverige. Att dom skulle bli helt utan medalj om Norge hade åkt bättre. . . Inte troligt ,men man vet ju aldrig. Vad jag såg så var Jönsson inte långt ifrån att fixa guldet. Nu hoppas vi det fortsätter så här så kanske det trillar in en slant till:-)
    /MT

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, självklart är jag glad för alla medaljer Sverige tar, men jag måste ju försvara mig när jag inte trodde på dom. Och visst körde dom bra idag, riktigt bra. Jag är bara övertygad om att det inte sett likadant ut om Norge varit med. Visst hade dom kunnat fixa medalj ändå, men det hade blivit ett helt annat lopp. Jag är bara glad om jag har fel fler gånger. Tro mig :)

      Radera