onsdag 20 februari 2013

Magi med Kalles Kaviar!

Eller en kortlek med motiv av Kalles Kaviar.



Jag skrev inget om den långa dagen igår, för igår blev den ännu längre än vad den redan är. Det blev 7.00- 17.00. Ett litet möte gjorde att det blev en längre dag. Nu gick det rätt fint, även om jag var en halvtimme tröttare än normalt. 
Då ser jag framemot fredag istället. Och denna fredag ska det inte missas någon buss. Då är det ju bara upp till den ifall den är sjuk eller inte. Det finns många diken som kan ställa till det. Ett bevis på detta är turen i morse. Nu körde den inte i diket, men alla dessa nya chaufförer. Dom anlitar nya chaufförer i takt med massproduktionen av Beck- och Wallanderfilmer (d v s en ny varje dag). Och allt ihop är lika dåligt. I morse fick jag vara guide åt chauffören. Det var hans första tur. Du ska svänga höger här, och vänster där o s v. Kände mig som Tina Thörner (rallykartläsaren). Och känner man inte till dom smala vägarna ute på landet. Ja då är det lätt att det blir vagnfel eller sjukdom, som SL hade skyllt på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar