söndag 24 februari 2013

Lång natt med Oscar!

Nu väntar en lång natt med Oscar, ja galan alltså. Jag laddar upp med kaffe. Varför jag nu skulle göra det, då jag ändå inte blir piggare av det. Så det får bli för att det är gott helt enkelt. Det kanske blir något annat tilltugg också.

Jag har precis sett en av de nominerade filmerna, och det är jag glad för att jag gjorde. Då vet jag ju anledningen till att den kommer att ta hem ett antal priser. Ganska säker nu på att Daniel Day Lewis får en Oscar (och därmed hans 3:e) för rollen som Abraham Lincoln i filmen Lincoln. Det var alltså den jag just såg. Ni får ett ett utlåtande någon gång under morgondagen. Men det känns som Daniel Day Lewis blir nominerad och tar hem pris för vad han än gör. Fast han är väl värd det, och smart nog att välja filmer som han vet kommer att bli bra. Precis som Lincoln. 

Nu är det bara hoppas att Filip och Fredrik kan hålla käften och inte förstöra galan. Jag har aldrig förstått varför dessa två ska få hålla i trådarna från Sverige. Det är bara dom som bryr sig om vem som petar näsan på röda mattan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar