onsdag 13 februari 2013

Dagens ros!

Jag trodde ju att jag skulle få den idag när Sigtunabygden (den lokala anonnos- och nyhetstidningen) kom. Allt efter min goda gärning med mobilen förra veckan. Men icke det, så värdefullt var det tydligen inte. Här anstränger jag mig för att göra allt med den borttappade mobilen.

Ja ja, hon får en chans till nästa vecka, även om jag tror att den är extremt minimal.

Jag själv passar på och ge dagens ros till olympiska kommittén som är på väg att plocka bort lottningen (förlåt brottningen) från OS. Mig gör det absolut ingenting efter de senaste OS:ens parodier där varken åskådare, funktionärer, domare eller brottarna själva vet reglerna. Det är och andra sidan inte så konstigt, eftersom det inte finns några regler, utan bara ren lottning. En lottning som ingen heller vet hur den går till. Visst kan jag förstå att brottarna blir lite sura, och det är ju stora svenska medaljchanser. Fast nu kan ju vem som helst vinna, bara man får rätt lott.

Jag väljer röd, och hoppas på tur.

Det är ingen som vill titta på lottning i OS. Då kan jag köpa en lott på någon affär och vinna en liten slant istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar