lördag 2 februari 2013

Knocken!

Jag skrattade så åt gårdagens löpsedlar här i Stockhom, fast samtidigt blev jag riktigt irriterad. Alltid samma visa när AIK gör något här. Bara för att dom "krossade" Rögle med 7-1 i torsdagens elitserieomgång. På löpseldarna var det en stor bild på AIK med texten KNOCKEN! Nu lever slutspelsdrömmen.


Det är en bra bit till den platsen, och för att det ska gå så ska den vinna nästan resten av matcherna, samtidigt som Brynäs ska förlora nästan alla. Det kommer aldrig att hända. Man vinner inte resten bara för att man slog Rögle med 7-1, och Brynäs förlorar inte alla bara för att AIK slog Rögle med 7-1.

Jag kan också sätta min ena hand (ni får välja vilken) på att det inte hade stått något om detta om de slagit Rögle med (låt oss säga) 3-2 el. 2-1. Det hade varit en vinst ändå, men om någon slutspelsdröm hade det aldrig stått.

Men som sagt, jag skrattar ändå åt det. För fortsätta drömma kan dom väl få göra, den lär inte bli sann ändå.

Och jag får ha kvar min hand ändå, för vi lär ju aldrig få veta vad som skrivits om dom slagit Rögle med ett annat jämnare resultat.

Lite senare kommer jag att presentera vem Sverige kommer att ställa upp med i Eurovison song contest. Det gör jag efter att inte ha hört ett enda bidrag. Ni får sätta emot mig om ni törs.
Jag vet också att en del inte gillar när jag skriver om melodifestivalen och hela den delen. Eller en i alla fall. Men det ska väl inte hindra mig från att skriva det jag känner för att skriva om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar