fredag 8 februari 2013

Cirkus 50 minuter!

Igår var det dagens gärning, idag är det dagens motion. Det tog mig cirka 50 minuter att gå sträckan från jobbet och hem.
Ja det var det som hände när jag hade min första riktigt fantastiska sluta tidig fredag. De sista minutrarna strulade det lite och jag missade precis bussen. Det var inte så att den inte gick, för jag såg när den åkte. Det har visserligen strulat lite bussarna i veckan också. Förseningar och dikeskörningar m.m.

Men idag så tog jag och motionerade och gick dom ungefärliga 5km hem.


Visst hade jag kunnat stanna och vänta på nästa buss, men det skulle ha tagit tid. Nu var jag hemma innan den skulle ha åkt. Så fick jag ju motion på köpet också. Det är ju kanon. Så nu blir det att njuta av ännu en helg, jag som nyss tyckte det var det.

Sen vill jag bara säga att jag har fantastiskt snygg mössa (även om en elev tycker att jag ser ut som Musse Pigg i den, har ingen aning vart hon får det ifrån).

Jag töcker det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar