tisdag 19 mars 2013

Vilken tisdag!

Nu var den tillbaka, men bara tillfälligt. För tisdagarna har som bekant inte var speciellt jobbiga den senaste tiden. Men idag! Pust, helt slut!
Har varit igång sedan 7.00 i morse, utan rast (ok, några minuter). Jag fick dessutom kasta i mig maten och inget kaffe på det. Kl. 14.30 fick jag en kopp med något halvdant ljummet kaffe. Allt berodde på strul med skolbussen som hade missat tid. Det var nämligen bad på idrotten idag. Jag skulle vara med hela dagen och alla passen. Innan sista passet är det tänkt att det ska vara 40 minuters paus. Så att vi skulle hinna äta. Men strulet gjorde att vi inte fick de minuterna. För lämna eleverna ensamma får vi inte göra. Så där stod vi och vänta. Vi (lärarna) fick äta i omgångar, dessutom bara slänga i sig maten.

Sen var ju inte min dag slut efter idrottspasset, till skillnad från lärarna. Jag hade någon timme till på fritids. Kände bara hur huvudet ropa efter kaffe (ordentligt kaffe). Nu har jag äntligen fått det, med något gott dopp till. Oj vad jag är värd det. Nu hade jag ju tänkt vila en stund innan hockeyn också som inte går på tv, men jag har hittat en länk på Sportlemmon (tur nog). Kommer säkert att somna mitt i matchen, hur spännande det än må vara.

Och det som inte gjorde att jag fick kaffe på en gång jag kom hem var att en avi låg och väntade. Så nu fick jag äntligen mitt paket. Var ju bara tvungen att hämta det.



Det som gör att jag kan komma igång på allvar med mitt nya "projekt". Jag hoppas det i alla fall. Jag har inte öppnat det än, men det ska nog fungera tillfälligt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar