söndag 10 mars 2013

Europa jublar!

Har aldrig förstått mig på varför Sverige ska plocka in en internationell jury för att bestämma vårat bidrag. Då Yohio var totalt överlägsen i svenska folkets röster. Det är väl ändå vi som ska bestämma vad vi vill ha för låt i Eurovison. 

Jag tror att Europa var rädd för att Sverige skulle ta hem ännu en seger. Då det redan har gått ut innan finalen att han är storfavorit även i Eurovison. Nu jublar Europa i stället.
Jag förstår mig inte heller på Mr. Björkmans förklaring till detta när det blev tittarstorm om internationella juryn.

"I fjol var Europajuryn överens med svenska folket om att Loreen var vinnaren"

Men då har ju ändå inte Europa röstat fram Loreen, utan hon hade vunnit även utan den. Nu blev det inte så. Svenska folkets vinnare är inte vidare.

Jag såg också lite kommentarer på Aftonbladet när en av läsarna inte gillar Yohio och skriver (han gick inte alls på låten).


Hear me now and believe me later - rätt låt vann. Project runway går på en annan kanal för er som röstade på utstyrsel.

Han fick dock genast ett fantastiskt svar på tal.

Och dom som gillar ylande scoobe doooo som sjunger YOU 26ggr på 3 minuter kan ju sätta på bollibompa...

Jag kan inte annat än att hålla med. Det ser ju ut som han håller på skita på sig och tar i så byxorna spricker.

Varför inte göra som vissa andra länder istället för att plocka fram onödiga skitlåtar. Storbritannien t ex. Dom har skrivit en låt till Bonnie Tyler och bestämt att den här ska du sjunga i Eurovison. Klart! Ifjol skrev Tyskland några låtar till Lena Meyer Landrut, och sagt att sjung in dom här och den vi tycker är bäst skickar vi. Klart!

Yooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooou!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar