lördag 9 mars 2013

Sportlördag igen!

Börjar som vanligt med melodikrysset. Sen blir det en härlig sportstund innan Mellotjosan drar igång.

Det börjar med Innebandy på Tv4 sport Granlo - Dalen, sen klickar jag mig vidare till TV10 där Crystal Palace - Leeds går av stapeln. Det är ju helt strålande för en sån som jag.

Jag har sagt det förr, men måste säga det igen. Viasat/Viaplay och deras satsning på engelsk fotboll är otroligt bra för en sån som jag. Då de sänder så många Championship matcher, och någon gång då och då ploppar Leeds upp (som idag).

Vad det sedan gäller den andra tävlingen ikväll så har jag redan sagt sedan länge vem som kommer att vinna. Om bara svenska folket tar sig i kragen och tänker efter lite så ska det inte vara några problem. Men jag tror inte heller det hjälper hur många telefonröster Bananfjanten än får, för jag antar att juryns röster inte kommer att räcka. Det som skulle kunna stoppa Yohio är också juryn, men jag antar och hoppas att han kommer att få så pass många att det når hela vägen. Är rädd för att juryn kommer att sätta en hel del på Robin Stjernberg, vilket jag inte förstår. Han hyllas alldeles för mycket, och jag kan inte se vad det är som är så bra med honom. En överskattad liten skrikhals med en lika överskattad skitlåt. Men jag står för det jag sa redan i julas. Yohio kommer att vinna tjottaballongen.

För vad vill vi ha egentligen. En supercool kille med något nytt eller en dansande kostymsnubbe som vi sett hundra gånger tidigare.


Och ja jag vet att det är David Lindgren på bilden och inte Robin som jag skrev om ovan, men det är samma skrot och korn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar