torsdag 28 mars 2013

Prisa Gud! Här kommer skatteåterbäringen!

Jag var tvungen kolla flera gånger.

Vi tar dagen från början, vilket inte var en trevlig start. Fick beskedet via sms att en av mina bowlingkollegor har avlidit. Han var med i mitt lag dessutom. Han har varit sjuk ett bra tag, men det kändes som han var på väg tillbaka, när han plötsligt får åka in igen. På bara två dagar efter det är han borta. Det känns så trist, även om han var till åren. Men han var den stora glädjespridaren och höll alla på gott humör. Man fick ständigt skratta i hans närvaro. Stor sorg och saknad.

Blev dock lite gladare när jag kom hem och fick se den blåa plastkuvertet från Skatteverket. Det är alltid lite pirrigt att öppna det och tankarna går runt i huvudet. Hur mycket får jag tillbaka? Hur mycket behöver jag betala tillbaka. Dom senaste åren har det dock alltid varit det första som resultatet visar. Med blandade siffror. Nu slog den alla rekord och jag fick stråla i kapp med solen efter det dystra morgonbeskedet. Jag fick kolla flera gånger på att jag verkligen läst rätt, och nu är jag ganska säker på att så är fallet. För jag kan läsa.



GLAD PÅSK! på er förresten. Jag behöll en liten del av julpyntet på uteplatsen och satte dit lite fjädrar som får fladdra under dessa dagar. Jag vet att Cypressen har blivit rödgul och håller på falla sönder, men jag tyckte inte det gjorde något nu till påsk. Den får stå med sina fjädrar påsken ut innan den åker iväg. Lyktan får också stå kvar en stund.
Så glad påsk. Ta väl hand om er och krama varandra i trafiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar