söndag 24 mars 2013

Planeten jorden!

På planeten jorden bor det fler än 6 miljarder människor och det är ingen av dem som bett att få komma hit.

Det är så sant och bra sagt.
Det är så Kjell Erikssons bok "Kjell" börjar. Jag har precis börjat på boken, men känner redan igen mig. Tror detta kommer att bli trevliga stunder när jag tar boken för en stunds läsning. Jag har alltså börjat på min andra bok i de tre bokreaböckerna jag köpte.

Inferno (Linda Lovelace) var riktigt skrämmande läsning. Bra men hemskt. Tvingad att göra allt hon inte ville. Det blev pistolhot och misshandel om hon inte gjorde de mest hemska saker man kan tänka sig. 

Nu när jag läser Kjell antar jag att jag får skratta en aning, men även den kommer att ha tragiska inslag.

I övrigt idag så blev det en tur till stan för lite fika och vandring i det vackra vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar