torsdag 28 mars 2013

Påsktipset!

Jag kom på att jag skulle tipsa er om en sak ni borde göra i påsk, förutom att se hockey. Detta gör jag i pausen på hockeyn.

Två saker ni inte bör missa.

Tips 1:

The Bible



Tar oss igenom Bibeln på fem dagar med start i kväll kl. 22.00. Sen går den alltså alla dagar fram till och med annandag påsk. Tiden varierar från kväll till kväll, så håll utkik. Jag tror den är riktigt bra. När dom slutat sända Jesus från Nasareth som kanske är det bästa som gjorts om Jesus liv. Detta tror jag kan komma upp i samma klass, men detta är i stort sett från början (Gamla testamentet) till Jesus uppståndelse. Inte bara om Jesus liv alltså.

Tips 2:
I morgon Långfredag så sänds den bästa Disneyfilmen alla kategorier. Talar naturligtvis om Lejonkungen från 1994. Dessutom på två kanaler. Vill man se den på svenska så tittar man på Barnkanalen 16.30 och vill man se amerikanska så tittar man på SVT 1 samma tid.



En film som håller högsta klass på svenska. En film jag kan se hur många gånger som helst, och det är nästan så man fäller en tår varje gång. Högklassig musik. Ja den har allt. Jag vet i alla fall vilken version jag ska se. Tro det eller ej, men av någon anledning har jag inte sett den amerikanska. Varför kan jag inte svara på, men det är en skam. Så allt jag kan säga till mig själv är: SKÄMMES!
Så självklart blir valet i mitt fall inte svårt. Vilken ni ser spelar ingen roll. Bara ni ser den igen (för jag antar att ni sett den tidigare).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar