onsdag 13 mars 2013

Prins Greger!

Idag har Arriva (bussbolaget som kör SL-trafik) gjort något annorlunda. De brukar nämligen alltid flagga på allmänna flaggdagar. Nu struntar jag fullkomligt i om dom flaggar för att Vickan har namnsdag eller inte. Men om man ändå ska flagga kan man väl göra det på rätt dag. Så var det flaggor på bussarna igår. Nä, det var det inte.

Däremot idag. Helt fel dag. Så vem flaggade dom för idag. 
Prins Greger?

Tyckte faktiskt det var lite roligt när jag kom på det. För jag ska vara ärlig och säga att jag inte alls hade någon koll på gårdagen heller. Men när dom flaggade idag så ville jag kolla upp varför dom gjorde det. Jag tittade på min almanacka och upptäckte då att det var igår som flaggdagen var, men idag var det inget annat än Gregers namnsdag.

Så grattis Greger. Idag flaggade Arriva för dig.

OBS! Bilden har inget med dagens flaggning att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar