tisdag 12 mars 2013

Acke!

Har ingen aning om varför han ploppade upp i tankarna. Kommer ni ihåg Acke. Även om jag inte köpte varje tidning så minns jag väl att jag läste den. Och jag har för mig jag tyckte att den var rätt rolig. Har ju inte läst den på år och dar, och det är väl inte så konstigt eftersom den lades ner 2002. Nu slutade jag ändå läsa den långt för det, eftersom den var kanske mest för tonåringar.


Den handlade ju om tonårskillen och tjejtjusaren Acke. Idag skulle jag säkert småskratta lite åt den igen (om den fanns). Kanske får leta upp någon tidning i alla gömda vrår igen.

Varför kom jag nu att tänka på det? Jo det har lite med min nya "utmaning" som jag skrev om igår. Namnet Acke bara dök upp i samband med det, och jag associerade till just denna tidning och kille. Så jag måste ändå ha ett rätt starkt minne av serietidningen. 
Men än får ni inte veta vad det handlar om. Det krävs lite mer av mig, för jag vill att det ska bli mer än okej (vilket det bara är än så länge).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar