söndag 17 mars 2013

Mästarnas Mästare!

Har ju nästan glömt bort att det startar ikväll, och jag har inte ens tippat. Nu brukar ju mina tips vara urusla, men jag tippar ändå. Men på Mästarnas Mästare har jag i stort sett haft rätt varje gång. Om det inte hade varit för att dom fuskat. Som förra säsongen skulle Pernilla Wiberg ha vunnit, om "teamet" inte klantat sig i avslutande bergsklättringen. Eller klantade sig och klantade sig. Dom gjorde det med vilja.

Den här säsongen är det ingen sån där riktig kanon. Jag vill ju tro på att en kvinna ska vinna. Men det finns inga lika klara utmanare till det. Om det inte blir någon rejäl överraskning. Herrarna är inte heller några krutherrar. Men vi vet vad som kan hända. Speciellt nattduellen, som jag tycker dom borde ta bort helt. Den är inte rättvis, och den som är överlägset sist i allt kan gå till final genom den.



Tipset då: Jag ser tre kandidater till titeln. Magdalena Forsberg, Malin Ewerlöf-Krepp och Jesper Blomqvist. Jag tror Magda har mycket träning- och tävlingsinstinkt fortfarande. Malin tränar mycket fortfarande och är riktigt stark, men kan falla på smidighet p g a längden. Det kunde vi se på Wislander förra säsongen, men han krånglade sig tursamt vidare till final ändå. Uthållighet har hon nog inga problem med. Jesper tror jag har det mesta i sig fortfarande, kanske inte lika uthållig som förr.
Så jag vill tro på Magda, men säger att Jesper Blomqvist tar hem titeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar