lördag 30 mars 2013

Blir jag förkyld så blir jag!

Vid kaffedags så tog jag på mig fleecen, tog med mig kaffet och doppet därtill. Gick ut på uteplatsen för att njuta lite av den vackra påskaftonseftermiddgen. Visst var det härligt, för härligt. Hade en bok för att sitta där lite extra länge och läsa en stund.


Det blev varmt, för varmt. Jag var tvungen att ta av mig fleecen, så där satt jag bara i en T-shirt och läste. Tidigt på året, ja möjligen. Men det gick inte när jag kände att jag höll på att smälta bort i takt med den lilla snö som ligger kvar.


Så om jag åker på något dumt nu, så får jag ta det. För så härligt var det, och helt klart värt det. Nu stoppar ingen förkylning mig heller. Det åker vi alla på några gånger per år ändå.

Nu väntar påskmaten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar