söndag 25 december 2011

Del av annat !!

Då ska ni äntligen få ta del av annat. Nu när berättelsen om Milla är avklarad. Jag valde ju att skriva bara det så här under december, eller dagarna fram till julafton. Det har hänt så mycket annat (eller rättare sagt ingenting) också förstås, men hur nyfikna ni är på att veta det har jag ingen aning om (antagligen noll, nada!)

Under december har jag jobbat som aldrig förr, så nog kom denna julledighet lämpligt. Antagligen kommer jag att sova hela ledigheten. Det har varit övertid på övertid, puh! När jag kommit hem från jobbet har jag bara lagt mig på soffan och slumrat till en stund, sen käkat lite och tillslut soffläge igen en stund innan det varit godnatt.
Det jag skulle ha gjort i december har jag inte orkat med, ja inte allt jag egentligen borde. Någon gång efter julen så blir det ju flytt, men det jag inte gjort måste jag göra först. Det finns alltså en del kvar att slänga och packa, men det ska jag nog lyckas röja undan fort när jag är tillbaka. Då är jag troligtvis lite utvilad en stund, och det är bara hoppas på att det inte fortsätter som det slutade.

Ett julbord har jag hunnit med förutom det här hemma på julafton. Personalens julbord på Stiftelsen, och som alltid så var det makalöst. Laxar, sillar, korvar, kött i massor för att inte tala om all efterrätt.

Det var lite kort, och nu är jag igång med normala inlägg igen. Jag hoppas ni har följt med i min berättelse och tyckt om den. Jag har läst förra årets för barnen under dagarna fram till avslutningen, och dom var alldeles lyriska och satt så tyst och lyssnade. Jag skryter inte, men  det var bara så roligt att de tyckte om den. En bekräftelse som heter duga. Ett tecken på att jag måste försöka få ut den, och det är något jag ska jobba på under nästa år. Det kan jag väl ta som ett nyårslöfte, jag som inte brukar ge några förutom det klassiska att jag inte ska börja röka.

GOD FORTSÄTTNING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar