lördag 17 december 2011

Del 17 !!

Att de inte skrev sina rätta namn på testen hade inte Klas gått på. Han hade vetat hela tiden, och ville bara skoja med Milla och Amanda han också. Det var nu det som alla satt och skratta åt.
-        Du visste hela tiden, va? frågar Milla
-        Det är klart jag gjorde det Milla, säger Klas. Så erat lilla bus med mig gick inte. Jag ville få er att tro det.
-        Och du lyckades rätt bra, säger Amanda, även om vi var lite tveksamma i alla fall.
-        Ja ni är bra roliga ni, säger Klas. Ja hela klassen, det här är en underbar klass. Kanske en av de roligaste och bästa jag har haft.
-        Äh, det säger du till alla klasser, påstår Milla.
-        De kanske jag gör, säger Klas, men med er så menar jag det.
-        Va! säger Amanda, så då har du ljugit för dom andra klasserna.
-        Ha ha, skrattar Klas. Ja det har jag kanske, men ni får lova att inte säga något.
Hela klassen skrattar igen. Klas var verkligen rolig och nu skulle han snart sluta. Något som alla var ledsna över. Alla var överens om att de vill ha Klas kvar, men de vill också ha Lena tillbaka. Den största önskan skulle vara att ha båda lärarna, men frågan var om det skulle gå. Alla barnen bestämde sig för att skriva skyltar, affischer och allt de kunde tänka sig för att sätta upp runt om i skolan.
VI VILL HA KLAS KVAR!
BÅDE KLAS OCH LENA HOS OSS!
Var några av de texter de skrev, och som nu syntes över hela skolan. Klas blev lite rörd av allt de gjorde för att skolan skulle behålla honom.
På väg hem från skolan stannade Milla till och Amanda gjorde likaså och undrade vad Milla skulle göra. Milla som nu stod och rotade i sin väska för att se om hon kunde hitta något att skriva på och skriva med. Efter en liten stunds letande så hittade hon ett papper som skulle gå att använda.
-        Har du någon penna? frågar hon Amanda.
-        Jag ska se, men vad ska du med den till?
-        Skriva ner en sak till Bisse, en önskan om att jag eller vi vill ha både Klas och Lena kvar.
-        Vilken bra idé! ropar Amanda glatt och rotar fram en penna ur väskan. Fast jag trodde att du egentligen bara brydde dig om vad ni ska göra för Julius.
-        Jo, men det här vill jag verkligen också.
-        Mm, jag med.
Milla skriver ner sin önskan och lämnar den till Amanda.
-        Kan du ta den och lämna den till Bisse, eller nere i källaren någonstans, säger Milla. Jag kan inte komma till dig nu. Jag måste hem direkt.
-        Japp! Klart jag fixar det, säger Amanda och tar den nedskrivna önskningen. Och när ska du visa Ida och Lars sången då?
-        Den ska jag vänta med så länge som möjligt. Det blir nog på julafton och Julius födelsedag.
-        Ok, men vi ses snart, säger Amanda när de kommit fram till hennes hus, och Milla ska gå en liten bit till.
-        Ja det gör vi. Pling Plång!
-        Pling Plång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar