tisdag 29 oktober 2013

Mat, mat!

Det är ta mig sjutton bara mat i TV. Vad är det som är kul med att se "kändisar" sitta och prata goja och äta och laga mat? Vilken kanal man än slår på så är det mat, mat och åter mat.
Håller ni inte med? Jag ska visa er vad jag menar. Med reservation för att jag glömt hälften.

Halv åtta hos mig, Vad blir det för mat?, Sveriges mästerkock, Kockarnas kamp, Jamies (Oliver) drömskola, Junior Masterchef Australia, Gordon Ramsey Hell's Kitchen, Kniven mot strupen, Dessertmästarna, Hela Sverige bakar, Masterchef the professionals, Fest hos Bagge Wahlgren, Mia på Grötö, Det stora matslaget, Niklas mat, Sveriges yngsta mästerkock, Tina på besök.

Sen har vi dom s k musikprogrammen som tar upp lika mycket matlagning/matprat. Så mycket bättre, Moraeus med gäster. Alla nyhetsmorgonprogam och även Go'kväll där det både lagas mat i studion och även inlsag som t ex Mitt kök. Även Ernst "tror han kan allt" Kirchsteiger står och försöker visa sin matkunskap i Sommartorpet.

RÄCKER det inte nu!

Snart kommer dom även sitta och äta i Rapport och kommentera medan dom lagar och smaskar i sig mat.

Hej, välkommen till Rapport. I södra Småland blåser det orkanvindar, men innan vi går över dit ska jag visa hur jag tillagade den här goda oxrulladen. Jag tog alltså ..... bla bla. Till det så rekommenderar jag ... bla bla. Men hur var det med ostronskivlingen, förlåt orkanvindarna. Över till Sven Storm som står någonstans i Småland.

Tack, jo jag står här mitt i Markaryd. Det är knappt så man kan stå, man måste ständigt parera sig för att inte falla omkull. I handen har jag en hemmagjord räksmörgås med olivolja. Jag måste ta en tugga, mmm jättegott. Receptet kan ni se på SVT/rapport efter sändningen. Över till studion där det nu vankas oxrullader. Det är nästan så jag känner doften ända hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar