lördag 19 oktober 2013

Det är så pinsamt dåligt!

Jag satt här ikväll och kollade på Körslaget. Har inte följt riktigt hela säsongen, men tänkte att jag kunde se finalen. Det är så pinsamt dåligt rakt igenom, så varför tittade jag. Det undrar jag fortfarande. Det har varit samma sak sen första säsongen. En kör ska vara en kör. Jag vet inte vad det är dom försöker föreställa här. Det röstas inte på bästa kören heller. Att Book och Elisa gick till final är inte så förvånande. För det är väl klart staden/orten röstar på sin kör och inte på hur bra kören är. Så var är det då mest populärt? Ja det är klart att en liten håla som Munkfors stöttar och ringer och röstar på sin kör flera gånger om. Det är fruktansvärt stort när det händer något i lilla Munkfors. I Huddinge eller Stockholmsförorter med omnejd bryr sig väl ingen. 

Annars skulle Books kör åkt ut med en gång. Nu sa jag att hela programmet är pinsamt. Inte nog med att det förstörs av all reklam och lottodragning. Varför ska körerna envisas med denna koreografi? Den ena mer pinsam än den andra. Stå och vifta med händerna, röra sig fram och tillbaka och inte en enda i samma takt. Om de nu ska ha något sådant kan de väl repa in det ordentligt. Alla gör ju sin egen koreografi. Speciellt Team Book ikväll. Så jag säger som Tony Irving skulle ha sagt:

Ni sjunger bedrövligt. Koreografin är förskräcklig. Att ni tagit er hit är ett mirakel.

Nu gjorde även Team Elisa pinsam koreografi förutom sista gemensamma låten. Där dom gjorde det enkelt och stilfullt. Det vann dom på om jag får säga min mening. 

Så bästa kören vann enligt mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar