måndag 21 oktober 2013

Mardröm eller inte?

Äh, det är Aftonbladets rubrik. Som jag sa tidigare hade det varit vilket som. Sverige måste spela på absoluta toppnivå, gör dom det har dom chans mot vilket lag som helst. Faktum är också att Sverige spelar bättre mot bättre motstånd.


Så Portugal är ingen mardröm. Jag tror dom faktiskt har större chans mot dom än mot de andra lagen dom kunde lottas mot. Jag skulle kalla det drömlottning. Det är bara trycka dit Ronaldo och göra honom lite sur (vilket inte är svårt) så är det klart sen.
Ett bättre försvar krävs naturligtvis också. Det får inte se ut som mot Tyskland. Då var det ta mig sjutton bland det sämsta jag har sett, och ändå lyckas dom göra en rätt bra match av det. Det säger väl allt. Så Portugal är ingen mardröm. Bara en utmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar