onsdag 30 oktober 2013

En tråkig dag!

Nu är det inte så att jag har haft en tråkig dag. Faktiskt rätt bra. Men jag tänkte tipsa er om en rolig sak om ni skulle ha en tråkig dag. Ni får här tips på en rolig lek.

Be till gudarna

Ja så kan vi säga att den heter. Och egentligen lek och lek. Det beror hur man ser det. Jag vet inte varför jag kom att tänka på den nu. Det var evigheters evigheter sen jag gjorde den sist. Den går bara att göra med lite äldre. Så är du under tonåren bör du inte fortsätta läsa, samt att det är bra om man behärskar någorlunda engelska. Det är nämligen inte så skoj annars. Nu kanske jag sa för mycket, men skitsamma.

Man bör dessutom vara några stycken (minst 4), den är meningslös annars. Ja då går det helt enkelt inte att göra. Eller jo kanske, men det blir roligast så. En måste även veta vad det går ut på innan. Jag ska egentligen inte avslöja för mycket här. Ni ska även få något att grubbla över. Vi gör såhär förresten. Vi leker den tillsammans nu. Det går alltså ut på att ni ska be till 3 st gudar genom att säga deras namn i rätt ordning. Logiskt nog börjar ni med den första, sen andra och givetvis sist den tredje. Ni kan börja i ett lugnt tempo, sen snabbare och snabbare. Så ser vi vad ni kommer fram till. Ja det är inte mer än så. Det är en väldig rolig lek.

Då kör vi, bara att sätta igång. Här är gudarnas namn:

Whå 

Tafoo

Laiäm

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar