lördag 1 september 2012

Vilka ord ska jag använda om gårdagen?

Om hennes förra konsert 2010 var riktigt bra. Då vet jag inte vad jag ska säga om denna. Jag var alltså och såg Lady Gaga på Globen igår. Helt enormt och så mycket bättre än 2010, det säger inte lite det. Så mycket proffsigare, otrolig show, otrolig scenografi.


Lady Gaga ska ses live (som mycket annat i och för sig). Jag tyckte egentligen hennes nya skiva var sådär, men bestämde mig ändå för att gå när jag ändå lyckades få tag på biljett. Jag ångrar mig inte, och allt blev så mycket bättre. Riktigt tungt, och vilket drag. Och som vanligt blir det aldrig någon dötid och trist, trots "miljoner" klädbyten. Det är genomtänkt och proffsigt.


Hon tog in publiken när det stormade upp presenter på scenen, bjöd in några backstage. I extranummret tog hon upp två 12-åriga tjejer på scenen, som snyftande inte fick fram ett ord. Hon berättade en historia för dom samtidigt som hon gick runt på det gigantiska scenbygget med händerna om tjejerna. Där de tillslut fick dansa med henne till sista låten, för att slutligen försvinna ner i "underjorden" Tala om minne för livet för dessa två tjejer.

Jag kommer nog inte att glömma den här konserten heller, även om jag inte blev bjuden backstage, inte fick dansa runt på scenen och försvinna ner i "underjorden"

Så bra var den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar