måndag 24 september 2012

Den stackars lilla Enar!

Jag blev lite ledsen i ögat när jag cyklade till jobbet i morse. Halvvägs så låg denna grävling påkörd vid dikeskanten (jag kallar honom Enar). Tyckte så synd om honom (om det nu är en hane, ingen aning).
När jag så cyklade hem, så låg han fortfarande kvar. Lika orörd. Någon fartdåre har träffat honom rätt i skallen och där har han fått ligga. Lämnad till alla asätare, som tur nog inte hittat honom än. Dom kanske inte törs ge sig på honom.

Varning för stark bild!

Jag ville egentligen bara ta med honom hem och krama om honom, men då skulle väl Minus bli tokig.
Och det är ju ingen anmälningsplikt på grävlingar, så polisen gör förmodligen ingenting. Sådär får han antagligen ligga tills jag vet inte när.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar