onsdag 5 september 2012

Fela mig om jag har rätt!

Tingsryds AIF:s (hockeyallsvenskan) tränare säger att dom får stämma laget. Jag hoppas verkligen dom gör det om Oliver Ekman-Larsson spelar när säsongen drar igång. Dom skulle strunta i att elitserien och allsvenskan sagt nej till proffs vid NHL-lockout.

Jag tycker att det är bra att dom sagt nej. Nu är det inte så att jag har något emot Oliver Ekman-Larsson. Det är en jättebra back. Men jag ser ingen anledning till att dom tar in proffsen. Så bryter Tingsryd mot beslutet ska dom definitivt stämmas. Visst det är roligt när proffs kommer hem och spelar och visar upp sig i Sverige. Att dom gör det gratis spelar ingen roll. Jag tycker inte dom ska hit.

Varför tycker jag det då?

Jo! Enkelt svar.
Vi har många unga talanger som bör få utvecklas och spela. De är Tre Kronors framtid. Kommer proffsen hit så blir det ju naturligtvis de spelarna som får bli bänk- eller läktarnötare.
Vad får då Sverige och Tre Kronor för framtid?
Ingen!

Så bra gjort (för en gångs skull) hockeyförbundet, om det nu var deras beslut. Beslutet är bra hur som helst.

Och stämningen hoppas jag blir av om Tingsryd låter Oliver spela. Hoppas dom inte fegar ur. De ska få känna på en rejäl summa om de bryter mot beslutet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar