måndag 10 september 2012

X Factor!

Ha ha! Vad jag skrattade!

Ljummet intresse för TV4:s megasatsning

”X Factor” fick ett svalt mottagande.
840 000 tittade på TV4:s megasatsning – som uppges ha kostat 40 miljoner kronor.
– Det var väl ungefär vad vi hade räknat med, säger Pelle Porseryd, exekutiv producent.


Jag såg det inte, och kommer inte att se det. Men när jag såg detta så skrattade jag. Det är så rätt åt dom. Jag vet egentligen inte vad dom tänkte. Dom tycker Idol hade gått för länge och la ner det (inget mig emot), så startar dom det här. Den stora skillnaden är, vad då?

Ljuger framför media gör dom också, eller Pelle Porseryd. Ungefär vad vi räknat med. Det vill han att vi ska tro på. Klart dom hade räknat med miljonpublik.

Sen ställer jag mig bara frågan vad Marie Serneholt gör i juryn. Vad sjutton kan hon?
Hon är där bara för att se snygg ut (försök till genidrag av TV4, som inte gick hem). Ison känner jag inte ens till. Ena halvan i hiphop-duon Ison & Fille (läste jag mig till). Hm, ok. Aldrig hört talas om.
Andreas Carlsson och Orup kan jag förstå.

Men det gör detsamma. Nu blev det pannkaka av allt ihop ändå, och det har vi roligt åt (i alla fall jag). Rätt åt TV4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar