söndag 9 september 2012

Milla!

Milla vågade inte vända sig om. Ibland stannade hon till, då stannade också ljudet hon hörde bakom sig. Det ljud som lät som hennes egna steg, fast mycket starkare. Ändå bestämde hon sig för att inte springa. Hon hade inte långt kvar till den plats hon skulle möta upp Amanda. Mamma Ida, pappa Lars och lille Julius skulle också komma, men var en bit efter. Milla ville gå före. Hon orkade inte vänta på att Julius skulle äta klart, så hon tog sin egen väska och började gå.

Dagen bjöd på ett typiskt grekiskt väder, varmt och härligt. Milla svettades både av solens värme och de ljud som förföljde henne. Det skulle därför vara skönt att få bada, tänkte Milla precis i samma stund som hon såg Amanda.

- Aboo! ropade Amanda och vinkade.

Milla ropade aboo tillbaka och började springa mot Amanda i ren glädje. Men ljudet bakom henne försvann inte, utan verkade komma närmare och närmare, och starkare och starkare.

MILLA!

Det här är ett utdrag från min nya "bok".
Trots att jag inte fått något napp från något bolag, så har jag ändå bestämt mig för att skriva en till. Det gör jag bara för att det är så fantastiskt roligt att skriva. Det kommer inte bli någon kalender denna gången och ingen fortsättning på de tidigare "böckerna". Personerna kommer dock att vara samma som tidigare (ifall ni nu läst dom). Så visst blir det igenkänningsfaktor med de busiga och påhittiga tjejerna Milla och Amanda. Jag kommer inte att publicera delar/kapitel här heller. När den är klar så kanske det blir ett inlägg med en uppläsning av mig själv.

Ok! Någon liten skymt av någon del eller hur det går under processens gång kan ni få. Än så länge går den under arbetsnamnet Milla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar