tisdag 25 september 2012

Äntligen!

Något som jag väntat på. Jag har i alla fall inte sett det tidigare. Nu kan den som inte har Canal Digitals alla kanaler se lite svensk hockey på datorn också. Det har bara varit ryska och slovakiska ligan som streamats. Så ikväll dök det upp. 2 matcher från elitserien. Om än inte Luleå denna gången, så var det kul. Jag hoppas det blir deras tur någon gång nu.

Det blir därmed en kväll då man inte vet vad man ska se. AIK-Tyresö (damallsvenskan) på TV4 sport kl 19.15. Frölunda-Skellefteå och HV71-AIK livestream kl 19.00. Och inte nog med det. Kl 20.45 startar Ligacupmötet med Leeds-Everton. Mycket att se med andra ord. För den som är sportintresserad i alla fall.

Ja hockey hinner ju nästan bli färdig till fotbollen, så det blir nog bra. Dessutom kan jag ladda upp något av det på PS3:an och sen lappen.

Det blir bra det.

Dagen annars har varit fri från regn. Det regn som sas skulle komma tog någon annan väg, och det var väl tur det. Det var nämlingen friluftsdag på skolan. En dag med friidrottstema. Alla har det kämpat, och det otroligt bra på Midgårdsvallen. Grenar som höjdhopp, längdhopp, 60m, 800m och kast med litet barn (förlåt, liten boll). Jag var tvungen att testa på lite också. Jag hoppade t ex 4m i höjdhopp, och 1,15m i längdhopp, eller var det tvärtom. Ska sägas att det var med jeans, kofta, regnjacka och sandalskor. Det tycker jag inte var så illa pinkat.

4m i längdhopp tycker jag lovar gott. Det är ju faktiskt bara 5m till världsrekordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar