torsdag 23 maj 2013

Så åkte min cykel in!

De flesta lämnar in bilen. Jag lämnar in cykeln. På väg hem idag sa det bara pang, och jag trampade bara luft eller hur jag nu ska förklara det.
Kedjan har hoppat någon gång då och då. Nu var det värre. Kedjan hade gått av och helt enkelt sett sin sista dag. Jag fick därmed gå hem sista tredjedelen. Jag gick direkt till cykelverkstan här i centrum. Det är så fint när man har nära till allt. Nu rustas den upp med ny kedjan och hela den delen. Cykeln kommer att bli som ny. Något som jag känner på mig i alla fall. Det kommer inte att bli några problem med kedjor i alla fall. 

Det blir dock ingen cykeltur till jobbet i morgon. Då jag inte får hämta den förrän i morgoneftermiddag. Men sen blir det att cykla av.

Nu väntar snart mina två bowlingmatcher. Först den ordinarie och sedan den flyttade matchen. Kampen om en pallplacering står på spel. Får dock försöka hitta något spel som jag knappt mäktar med. Då vi måste ta in en reserv för reserven, men det är korp och då kan allting hända.

Klotet är runt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar