tisdag 21 maj 2013

12MP!

Vilket misstag jag upptäckte för någon dag sedan. Här har jag fotat hur länge som helst med mobilen och visst har jag fått några riktigt bra bilder. Det är bara det att jag haft kameran inställd på 9MP och det finns 12MP. Jag hade kanske alltså fått ännu bättre bilder, eller?

Sen när jag började tänka efter så insåg jag att jag valt 9MP. Då formatet är olika. Med 9MP är det 16:9 och lite mer panorama. Det är alltså det ni sett i dom flesta bilder jag lagt upp här. På 12MP är formatet 4:3. Varför ska det vara så?
Jag tyckte att det blev snyggare bilder med 16:9 helt enkelt. Nu vet jag inte hur jag ska göra, sen det slog mig igen. Jag hade alltså glömt bort mitt val helt och gått i tron på att jag ändå fotat med 12MP. Jag antar att skillnaden inte är jättestor. Jag kommer att visa er i morgon hur det ser ut med de olika formaten.

Den största frågan jag ställer mig själv är vilket format jag ska använda på den kommande Kiss-konserten som inte alls är långt bort nu. För någon bild kommer det säkerligen att bli. Fattar ni, snart där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar