söndag 19 maj 2013

Förstår mig inte på Europa!

Varför är det ingen mer än jag som ser och hör dom bra låtarna? Alla mina favoriter går dåligt. Frankrikes låt är ju vrålbra, men det verkar det inte vara någon annan som förstår. Jag vet inte alls vad alla såg i Danmarks låt, så bra var den inte. Hur kunde den vara så stor favorit och ta hem det hela? Nu ska vi dessutom ta åt oss av det, för att hon är halvsvenska. OCH!

Det gör detsamma när mer än hälften av alla bidragen är skrivet av svenskar. Så då vinner väl Sverige hur som helst. 

Tänk vad media styr allting också. Gå ut jättetidigt med en favorit och sedan hålla stenhårt på det i flera veckor fram till finalen. Folk vågar ju inte stå emot och måste därmed tycka lika och rösta på den valda favoriten. Jag tycker att det varit så alla år, så jag kan säga det även om det var Sverige som vann ifjol. Det var samma sak med Loreen, även om jag nu tyckte det var den överlägset bästa låten då. Något år skulle jag bara vilja se hur det gick om inte media valde ut en låt och trycker stenhårt på att den kommer att vinna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar