onsdag 15 maj 2013

Efterlyst!

Från Boden ikväll angående Vatchareeyas försvinnande för elva dagar sedan. Bra att dom tar upp det där, så kanske fallet löses. Men som vanligt har dom ingen koll när det ska vara någon inslag från norra Sverige. 
Sökande vid Luleån och Sävstaön. Det samhället var nytt även för mig, men nu tror jag givetvis att alla som bor där i närheten och såg programmet vet vad dom pratade om, och kan förhoppningsvis hjälpa till även om dom log lite åt det inte allt för roliga inslaget ändå.

Polisen säger förstås att dom inte vet något och kan inte svara på de för tillfället. Väldigt svårt att få fram någonting då för allmänheten som ska hjälpa till med vissa saker. Fast samtidigt kan jag förstå dom att de inte kan svara på allt hur mycket de än vet.

Jag tycker dock hela försvinnandet är konstigt. Vännen som går ut långt efter och meddelar att hon varit där och pluggat som hon skulle enligt Facebook. För först hade hon inte kommit dit utan försvunnit i samband med joggingturen innan. Föräldrarna efterlyser henne 3 dagar senare trots att hon bor hemma. Dessutom loggar in på hennes Facebook för att läsa och även då kommenterar en av Vatchareeyas vänners status.

Nu gör jag en Leif GW Persson. Jag skriver ner på en lapp så visar jag den när fallet är löst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar