onsdag 29 maj 2013

I Julkalenderns fotspår!

Det är något som jag ska få uppleva i morgon då hela skolan kommer att göra ett besök på Sala Silvergruva. Kommer säkert att bli kul, även om jag inte gillade julkalendern som alla hyllade. Jag kunde inte förstå vad som var bra med den. "Mysteriet på Greveholm återkomsten" alltså. Alla var ju så lyriska, speciellt de ungdomar som var små barn när den första delen gick. Den som jag inte heller tyckte var speciellt bra. 

Fast nu är det eleverna som ska tycka det är roligt först och främst, och dom gillade julkalendern vad jag vet. Nu tror jag det kommer att bli en upplevelse ändå. Bara att åka dit och titta och bortse från Greveholm. 

Sen presenterades sommarpratarna idag. Finns en del intressanta namn. Kan säga att jag och en vän tippade rätt på 7st. Vi brukar alltid gissa vilka som ska prata varje år. Vi börja diskutera i mars/april, för att slutligen dagarna innan presentationen fastställa våran lista. Dom jag kände sådär direkt att jag måste lyssna på är:

"Red One", Joey Tempest, Johanna Frändén

Sen finns det dom som jag tror kan bli bra och roligt:

Lasse Kronér, Annika Andersson, Henrik Lundqvist

En jag tror kommer att överraska är:

Carolina Gynning

Sen finns det förstås några namn utöver det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar