torsdag 16 maj 2013

Bunta ihop och slå ihjäl!

Om Sverige skulle åka ut i kvarten ikväll (vilket dom kommer att göra), så hoppas jag verkligen inte blaskorna inte skriver att det är fiasko. Det är inte fiasko att åka ut mot världens bästa lag. Skulle det skrivas, ja då är dom bara bunta ihop och slå ihjäl.

Det har jag visserligen lust att göra redan. Då det skrivits om Schweiz nya skräll. Vad är det för skräll att slå ut Tjeckien av ett lag som vunnit gruppen med endast en tappad poäng. Och ett Tjeckien som inte alls varit på fötter. Ja faktiskt nästan sämre än Sverige. Schweiz har visat att dom är ett lag att räkna med. Det skulle inte förvåna mig om dom går hela vägen till final. Dom skulle i alla fall vara värda det, så bra som dom har spelat. Och därmed tysta alla uppblåsta idioter.

Sen vet jag inte om rätt spelare i Sverige får stå över ikväll. Jag vet att jag brukar klaga på Andreas Jämtin, men han har ta mig sjutton varit en av dom bästa och jobbat mest. Inte en enda utvisning av honom eller (tror jag, inte många i alla fall) och det är stort. Han skulle behövas ikväll och reta upp lite kanadensare. Men det tycker icke Mårts. Han envisas med att spela Joel Lundqvist. Vet inte varför han hyllas så? Vad gör han egentligen? Det är ishockeylandslagets svar på fotbollens Anders Svensson. D v s är med bara för att samla på sig så många landskamper som möjligt. Dick Axelsson petas också och Niklas Danielsson får spela, hm. Järnkrok få vara ombytt, men troligen inte spela. Förstår inte heller varför Martin Thörnberg hyllas så. Ok, han gjorde två mål mot Danmark sist, mot Danmark. På pass från Sedinarna dessutom. Men utöver det då. Inte ett skit. Det finns så många bra spelare i Sverige som är långt bättre än stora delar av detta lag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar