måndag 26 mars 2012

Tiden den går !!

Och jag tar cykeln.

Ja idag blev det också till att trampa till jobbet. Det är dock inte helt riskfritt. Även om snön är borta, det är ingen is. Då är det bara en liten sak som är kvar. Något som kan vara minst lika farligt som det nämnda sakerna.

Allt grus som ligger kvar på vägarna. Får se hur länge det får ligga där. Jag lovar att det är lätt att få sladd på det också. Speciellt om det kommer något som man måste parera lite för. Nu har det inte hänt mig något än, men man vet aldrig när faran dyker upp. Nu är jag en sån fruktansvärt bra cyklist att inget kommer att hända.

Ni skulle bara veta en gång för rätt längesen nu. Det var under min tid i Umeå. En vinter, ja det är sant. Där cyklade man året om. Konstigt att man inte gör det här. Nu kommer jag inte ihåg exakt när, men någon gång 96-97 skulle jag tro.

Men jag gör en cliffhanger av händelsen, och berättar mer om den lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar