söndag 25 mars 2012

Denna klocka !!

Jag har sagt det så många gånger förr, så därför behöver jag inte säga det igen.

Nu när man av denna otroligt korkade anledning får sova en timma kortare, så tänkte jag att då kan jag väl få sova en timma längre. Men icke då.
Om ni inte hängde med där så ska jag försöka förklara vad som var min tanke. Vi leker med tanken att jag vaknar normalt kl. 9.00 på en helg (vilket i och för sig är rätt normalt för mig). Nu när klockan är ställd en timma framåt så hade jag tänkt vakna kl. 10.00, vilket ju egentligen är kl. 9.00. Men nu var det så illa, eller illa och illa. Den timmen jag hade tänkt försöka ta gick inte, för jag vaknade 9.00 ändå, vilket egentligen var 8.00.
Så då har jag sovit två timmar kortare, eller?
Hängde ni med där?

Ja ja, det är så korkat hur som helst. Jag vill ju egentligen bara komma fram till det jag inte hade tänkt säga.
LÅT TIDEN VARA! !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar