lördag 3 mars 2012

Barnaministeriet !!

Efter melodikrysset (som är löst) så är det alltid Barnaministeriet. Ibland har jag faktiskt lyssnat på det. Ibland hela programmet, ibland en liten del, ibland inte alls. Nu idag så fastnade jag lite. Handlade om samer i Arjeplog och dom pratar med en tjej som ändrade sig till att gå samiska programmet på gymnasiet (ja dom har ett sådant i Jokkmokk). Hon ville inte gå det och bli det egentligen. Men ändrade sig när hon fick höra ett uttryck av sin lillebror.

Nu ber jag om ursäkt på en gång för ordvalet, men jag citerar bara vad som sas. Så ska jag också börja tänka, även om jag nu inte är lapp eller av samisk släkt.

Lillebrorsan blev kallad lappjävel, men han bara tog emot och log åt det. Något som tjejen reagerade över och frågade varför han inte tog illa upp eftersom det är ett fullt skällsord.

Då svarade lillebrosan. "Men det fattar du väl, dom tycker ju bara att jag är en jävla bra lapp."

Och vet ni vad? Nä det är klart ni inte vet. Men till kl 18.20 ikväll har jag hittat en streamlänk som gör att jag kan se mitt favoritlag Leeds på tv, när dom tar emot Southhampton på Elland Road. Ja jag kopplar datorn till tv:n. Hur fint som helst. Tycker jag i alla fall, ja att jag kan se Leeds på tv alltså, att jag kan koppla datorn till tv:n är inte så märkvärdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar