fredag 23 mars 2012

Illa !!

Vad är det som händer?

Skulle ni veta det så antar jag att ni hade ett svar. Skulle jag veta det så hade jag haft ett svar.
Vi håller på att tappa våran stora serieledning. Igår spelade vi inte dåligt, men det hjälpte ändå inte. Det är nu som om alla höjer sig ett snäpp när det möter oss. Vi förlorade alltså den flyttade matchen, och jag tror inte det var för att jag spelade 1 och en halv träningserie istället för 1 som jag sa att jag skulle göra.
Vi är jagade helt enkelt, men jag så är det att ligga i toppen. Då är man ett lag som alla vill slå, och nu verkar nästan alla lyckas. Nu måste vi alltså spela bättre än bra.

Idag var jag dessutom jätteduktigt. Jag sov en halvtimma längre på morgonen. Bra va? Efter det, ja då tog jag cykeln till jobbet. Premiär alltså. Ännu bättre. En dag som vi varit ute hela dagen, och jag fortsatte ännu längre när jag kom hem. Det är bara att passa på när vädret väl bjuder till. Ingen klagade heller, och jag med dom.
Jag tog en kaffekopp och satte mig ute på altan en stund. Minus strövade omkring nedanför. Vilken snäll kisse. Jag bara måste säga det. Inte går han någonstans, utan håller sig i närheten. Sniffar och tuggar gräs, men utan att vara hög.

Sådan husse, sådan katt.

Ja nu menar jag inte att jag sniffar och tuggar gräs. Har ingen aning vem han har fått det ifrån. Jag menar förstås att vi är alldeles för snälla båda två. Och Minus har också svårt att säga nej.

Och tänk att det nu är klart om Whitney Hustons död. Vilken tid det tog, och dom behövde till och med rättsläkare. Det hade väl jag kunnat hjälpa dom med. Det har jag för mig att jag skrev också. Vet ni? Hon hade kokain i kroppen!
Oops! Tänka sig. Hur är det möjligt? Jag förstår inte.
Mamman lär dessutom vara chockad och förvånad över beskedet. Hm, känns som jag kände Whitney bättre än hennes egen mor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar