fredag 9 mars 2012

Sluta gnäll och sluta !!

Det är klart det var underlaget som gjorde att Anja Pärson var 6 sekunder efter Vonn. Kan hon inte bara inse att karriären är över. Hon borde ha slutat för  länge sen.

Vad säger och skyller hon på:

- Det här blir väl ett sånt klassiskt åk som alla kommer att säga: kommer du ihåg den tävling i Åre när det var så fruktansvärt underlag?
Jag är ledsen att säga det, men det här är årets sämsta underlag.

- Det är sådana kratrar. Jag var chockad när jag kom där. Jag visste inte vilket spår jag skulle ta och fokuserade för mycket på det och tog inte ut åket riktigt. Man gör inga misstag men är ändå fem - sex sekunder efter, det är otroligt svårt att åka.

- Mitt startnummer ungefär som 70, eller ännu mer, på en vanlig tävling, tyvärr håller inte underlaget. Det blir sån här tråkig tävling.

Pärson hade startnummer 30, vilket kan ha spelat in.

Det är väl klart det spelar in, men vem är det som satt henne i den situationen. Kan det vara hon själv, eller den aggresiva snön kanske, eller alla kratar i backen. Så att Vonn skulle skylla på underlaget efter att ha vunnit med 6 sekunder över Anja (i första åket) som inte ens tog sig till andra åket. Jag tror bara att det är gnällkärringen Anja som kritiserar underlaget. Dom andra inser att dom inte är bättre.

Sluta gnäll och sluta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar