tisdag 6 mars 2012

Så kan ungar vara !!

Här slutar jag tidigare, när jag nu haft idrotten. Det skulle vara perfekt. Jag skulle hinna hem till skidskyttet och se Carl-Johan Bergman bärga ännu en medalj. Vad händer då? Jo kärringen hans går och ploppar ut en unge (förlåt C-J och Liv-Kjersti, jag menar grattis förstås). Och Carl-Johan sticker naturligtvis hem, som dessutom är Oslo av alla ställen. Hann han hem då? Nä naturligtvis inte. Då hade han ju lika gärna kunna stanna och ta hem den där medaljen. För vad blir skidskyttet nu. Ted Armgren ersätter (vem sjutton är det). Men ja ja, det finns andra killar som kan vara med och kriga också, om dom prickar tavlan d v s. Ibland så går det, ibland inte. Vilket ibland det är idag, får vi se.

Om vi har tur. Nu när skidskyttet går på tv4 (kanalernas skitkanal) är det ju inte mycket man får se, om man inte är ute efter reklam förstås. Sen alla stolpar till kommentatorer och reportrar. Jag vet inte om jag sett så dålig sändning någon gång. Jag kan räkna upp exempel om någon skulle fråga. Jag orkar inte skriva ned det här.

Nä tacka vet jag Ulfbåge och Grenemark, Magdalena och Pops.

Men nu ska vi se (om vi har tur) i fall det blir någon medalj utan Bergman på plats (tänk så en unge kan ställa till det).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar