torsdag 15 september 2011

Premiär !!

Snart dags för första matchen i korpbowlingen. Vi möter ett nytt lag, så jag har ingen aning om hur bra eller dåliga dom är. Jag hoppas alla håller tummarna så att vi kan vinna en premiärmatch, för jag tror faktiskt att vi aldrig har gjort det. Helt klart dags nu. Och jag kan väl knappast spela sämre än jag gjorde på träningen sist, eller det kanske jag kan. Men jag skulle tro att det händer en gång på miljonen. Hm, fast då slår det mig. Har jag spelat en miljon gånger. Nja, då skulle jag ju ha varit miljonär i så fall. 10 spänn/gång och en miljon gånger. Det blir många pengar det, jag tror faktiskt inte att jag är så rik, än!

Det blir även fler matcher denna säsong. Om jag inte minns fel så är det 10 lag i stället för 8. Det kanske bara är till en fördel, men och andra sidan vet jag ju inte hur dom nya lagen är. Jo ett vet jag förresten, dom har varit i våran serie tidigare och är ett riktigt bra lag. Så jag tror att vi måste spela över förväntan om vi ska vinna eller tangera vår andraplats från förra säsongen.
Och det är klart vi ska göra det.


Innan det är dag att åka nu, så måste jag se till att göra lite fint. Far kommer nämligen i morgon och stannar över helgen. Jag ska i alla fall se till att bura in dammråttorna. Sen tror jag det blir en fantastisk helg som börjar med The Ark på Grönan i morgonkväll. Bara en sådan start lovar väl gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar