fredag 23 september 2011

FSI !!

Jag har väl ingen skyldighet att svara!

Förra fredagen när far var här så damp det ner ett långt frågeformulär från FSI. Jag sa direkt att det där skiter jag i, det orkar inte jag svara på. Jag kollade inte så mycket på det då, men såg att det bl a var frågor om Facebook. Det hamnade i pappersinsamlingshögen.

Nu en vecka efter fick jag ytterligare ett brev från dom.


En påminnelse på att jag inte svarat och att det är viktigt att jag gör det. Varför skulle det vara så viktigt? Dom har hittat mig som en av 13 000 som ska svara på detta. 13 000 på 9 miljoner. Vad får dom ut på det? Jag tittade till i pappersinsamlingen igen som inte var tömd. Kollade på lite fler frågor. Hur många politiska frågor som helst, om invandrarpolitik, vad jag skulle rösta på m.m. Dessutom min årsinkomst.

Det ska väl dom skita i. Jag hade egentligen lust att svara på att jag inte vet vad Facebook är, att jag är för att fler invandrare ska tas in och att jag skulle rösta på SD. Men ändrade mig rätt snabbt. Jag ska inte svara på något, jag har ingen plikt att göra det även om dom verkar tro det.
Så från mig kommer dom inte att få något svar hur många påminnelser dom än skickar. Samtidigt är det ju kul att dom tackar för min medverkan.

Ja jag gör alltid vad jag kan :)

1 kommentar:

  1. Om det följer med svarskuver så skicka det med tomma svar. Skriv ej intresserad av detta kollamed någon annan.
    lell

    SvaraRadera