onsdag 7 september 2011

En färgklick borta !!

Det är så tragiskt, även om han inte spelade i  mitt favoritlag så är det väl svårt att inte gilla Stefan Liv. En av Sveriges bästa ishockeymålvakter någonsin. Han var en färgklick för svensk hockey. Bjöd alltid på sig själv, och en spelare som man alltid blev glad av att se. Det finns så fantastiskt många roliga kommentarer från denna man, och så fantastiska räddningar som kommer att leva kvar.


Sorgligt för svensk hockey att han inte är vid liv (förlåt) längre. Det är just sådana personer som ishockeyn behöver. Nu är det förstås inte bara för hockey det är sorgligt, även för hans familj och vänner.
Sen är ett helt ishockeylag borta, ett av dom bästa i världen. Hur ska Lokomotiv Jaroslav någonsin ta sig tillbaka? Detta kommer ju att leva kvar i oändlighet.

Så ikväll fäller jag några tårar och snyftar en smula för LIV, för hans familj och vänner, för svensk hockey, för rysk hockey, för hockey överhuvudtaget.

;(

Och nästa vecka drar Elitserien igång, något som jag sett framemot. Nu känns det väl sådär, även om nu inte Liv skulle ha spelat i den.
Jag lovar att jag ändå ska göra min lista på hur jag tror det går och hur jag hoppas det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar