fredag 30 september 2011

Och jag som slutade tidigt !!

Det blev ingen lugn stund sen jag kom hem, och jag som slutade tidigt och allt. När jag kom hem så började jag med att slänga i tvätt. Under tiden första tvätten rullade igång så åkte jag ner till Pressbyrån för att förnya SL-kortet och slänga i mitt svar till FSI. Tillbaka och slänga i nästa tvätt, hänga första på tork. Under tiden andra var igång och första på tork, så var jag tvungen att gå och köpa nytt tvättmedel för att ha något till den avslutande tvätten. När så den avslutade tvätten började rulla igång, den andra på tork och den första inburen till lyan. Så tog jag cykeln till JYSK där min bokhylla väntade. Passade även på att ta min Intex Velour luftmadrass som farsan låg sönder när han var här sist, eller det gjorde han inte bokstavligen, men den gick sönder när han var här.



Jag hade ingen aning om hur länge garantin varade, den är i alla fall mer än ett år gammal, men inte använd så mycket. Stod inte på kvittot som jag tillslut hittade. Men visst gick det att byta, talar man bara om halva sanningen så, sen vet jag inte om han kollade så mycket på kvittot och när jag köpte den. Men det gör det samma, jag fick en ny. Helt perfekt!
Sen 28kg bokyllan som jag sen gick och balanserade hem på cykeln i ca 2km (ibland kan det vara bra att ha bil). Jag lyckades i alla fall, även om jag var totalt slut och svetten bara rann när jag kom hem. Då var det ju att bära upp den till kojan också. Ja en bit, jag har ju hiss.
Lämna den och in i tvättstugan sätta den avslutande tvätten på tork och ta in den andra tvätten.

Så var den tidigt slutande dagen till enda. Bokhyllan, nä den orkar jag inte montera och sätta upp nu, totalt slut. Det blir efter helgen, och varför då då. Jo jag ska bort i helgen, så skriver jag inte något så vet ni att jag är borta, d v s på annan ort.

Nu är jag värd en bit mat, och jag tror ta mig sjutton jag tar mig en kall bertil till det. Sen ska jag bara koppla av, för till helgen kanske det inte blir mycket av den varan.

Puh!

1 kommentar:

  1. Och du som slutade tidigt. Vilken tur att du slutade tidigt, då hann du ju få jättemycket saker gjort. Bra jobbat!
    Välkommen hit.
    /MT

    SvaraRadera