onsdag 3 september 2014

Tipset och utmaningen!

Då tänkte jag göra mitt utgångstips innan säsongen börjar, och till skillnad från Tomas Ros så kommer jag att stå för det jag tippat. Jag gör ändå en lista på det jag hoppas, men även då den som jag tror det kommer att sluta. Sportbladets profiler har denna gången lite samma tänk som jag, men visst skiljer det en liten del. Det flesta verkar nämligen tro att Växjö tar hem SM-guldet. Det gör inte jag. Den här säsongen får Johan Garpenlöv känna sig utmanad av mig. Till min stora besvikelse fortsätter Play-in. Det värdelösa systemet som gör att det inte spelar någon roll vart man kommer i serien. Är ju också lite speciellt med uppflyttningen från allsvenskan, då SHL utökas med två lag innan den till min stora besvikelse med stor sannolikhet kommer att stängas. Det värdelösa systemet som gör att resten av hockeysverige kan lägga ner. För vad finns det då att spela om för alla lagen under?

Garpens tips:

1. Växjö
2. Frölunda
3. Färjestad
4. Skellefteå
5. Brynäs
6. Linköping
........................
7. HV71
8. Leksand
9. Luleå
10. Örebro
................................
11. Djurgården
12. Modo

SM-Guld: Växjö
Uppflyttning från Allsvenskan: Malmö, Södertälje

Mitt tips:

1. Frölunda
2. Linköping
3. Växjö
4. Skellefteå
5. Färjestad
6. Luleå
................................
7. HV71
8. Brynäs
9. Modo
10. Djurgården
..........................
11. Leksand
12. Örebro

SM-Guld: Frölunda
Uppflyttning från Allsvenskan: Malmö, AIK

Så gör jag också det som jag hoppas:

1. Luleå (såklart)
2. Skellefteå
3. Brynäs
4. Modo
5. Leksand
6. Örebro
........................
7. Linköping
8. Frölunda
9. HV71
10. Djurgården
..........................
11. Färjestad
12. Växjö

SM-Guld: Luleå (såklart)
Uppflyttning från Allsvenskan: Västerås, Asplöven


Fast samtidigt tror jag inte den stängs om Malmö och AIK missar att gå upp. Nu tror ju jag att dom gör det, men om fallet inte skulle ske så körs det som "vanligt" till dom går upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar