tisdag 9 september 2014

Ett gult, ett vitt, ett blått!

Vad blir det?
Röstning!
Då har jag gjort min plikt. Jag tog tag i det idag efter jobbet och gick till biblioteket och förtidsröstade. Tillslut så bestämde jag mig ändå. Ja nu var jag inte vrålosäker, utan hade nog koll till 99,99% vad jag skulle rösta på. Det var i kommunvalet jag har kollat fram och tillbaka en aning, men var ändå rätt säker där också.


Jag må vara högerhänt, men vänstervriden. Därmed delar jag inte ut någon rak höger, utan snarare en vänsterkrok. Känns ändå bra att ha gjort sitt och kan nu lugnt ligga och peta bort navelludd på valdagen istället. 
Nu vet ni även vilket håll jag vänt mig, för den skull så har jag inte nämnt vilket parti. För det ska vara hemligt har jag lärt mig. Varför det nu ska vara det? Vad är det som är så hemligt? Ok att Kalle Gustav med familj inte talar om vad dom röstar på. Det kan jag förstå är olämpligt, men vi övriga. Men visst, håller alla andra det hemligt gör jag det också. Nu har jag nästan talat om det ändå.

Gör er plikt också, men gör det rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar