fredag 26 september 2014

Dag 7 - En låt som får dig att somna!

Ja mig alltså. Nästan alltid (kan man göra det nästan alltid, antingen så gör man det alltid eller så nästan, eller?) tar jag mig en tupplur (konstigt namn) när jag kommer från jobbet. Idag var det inte annorlunda. Det trots att jag alltid slutar tidigt på fredagar, men då sitter antagligen hela veckan i. Idag satte jag inte på någon låt. Det gör jag inte alltid heller. Jag lägger mig på soffan sluter ögonen och så somnar jag till en stund. Har inga problem med att somna, så någon speciell låt finns egentligen inte. Jag kan somna till dunkade techno, melodiös hårdrock som en Vivaldiklassiker. Därför väljer jag en låt bara sådär hokus pokus.

Dag 7 - En låt som får mig att somna.


Men en av dom bästa vaggsångerna får ändå bli mitt val. "Vargsången" skriven av Astrid Lindgren. Och som dom flesta vet är från filmen Ronja Rövardotter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar