måndag 22 september 2014

Dag 3 - En låt som gör dig glad!

Ja mig alltså. Det kan vara bra att behöva något sådant en dag som denna. Ja nu har det inte hänt något  speciellt eller farligt, eller lite speciellt kanske. Jag lämnade nämligen cykeln hemma idag. Något som jag inte gjort på väldigt, väldigt länge. Jag kände helt enkelt inte för att cykla. Lite regn har inte gjort någon skillnad tidigare, det har jag kunnat trampa i. I morse var det lite mer regn än vanligt och dessutom storm, ja nästintill i alla fall. Och kan ni gissa hur det blåste. Självklart motvind. Det gjorde att jag tog bussen. Ingen rolig start alltså. Regnet slutade visserligen men stormat har det gjort hela dagen och gör det fortfarande. 
Nu hade jag faktiskt velat ha cykeln när jag skulle hem. Vinden hade nämligen inte vänt som den gör 99,99% av gångerna. Det hade inneburit att jag kunnat rulla hem på samma tid som det tar att cykla i vanliga fall. Som att åka motorped skulle jag anta.

En stund som denna är det då bra att hitta en låt som gör mig glad.

Dag 3 - En låt som gör mig glad



"Snart är det jag som är kung" från Lejonkungen. Kan man bli annat än glad av den. Fantastisk låt och film. Fortfarande den bästa animerade filmen någonsin. Och fortfarande den enda som är så mycket vrålbättre i svensk version. Har sagt det så många gånger tidigare, men det tål att sägas igen. Har fått lite konkurrens av Frost. Man kan aldrig bli för stor och gammal för tecknad film. Därmed är jag glad igen, även om jag inte varit sur. Förutom lite regnstänk på den korta sträckan till och från bussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar