onsdag 17 september 2014

Jag fick ett finger idag!

Ja ni vet det där som har fått en ful stämpel. Som om jag skulle ha gjort något fel. Jag tar det från början.
Jag cyklade som vanligt till jobbet och det var inga större problem. Ok, det var dimma som låg tjock över vägen. Man såg ca 15 meter framför sig. Desto större anledning att ta det lugnt. Något som jag givetvis gjorde. Hade till och med satt på mig reflexväst, så visst var jag synlig. I alla fall när 15 meters avståndet var inom räckhåll. Jag såg ju ändå inte bilarna förrän då. När jag närmar mig jobbet möter jag en buss, som tog det väldigt lugnt. Exakt som man bör göra. Dåren kommer lite längre bak i full galopp. En taxichaufför som tydligen inte hade alla hästar hemma. 
Han hade nämligen fått för sig att köra om bussen i denna dimma (idiot). Upptäcker mig och kör in bakom bussen. Behärskat och bra tänkte jag ändå, trots att jag hade idiot i tankarna. Jag passerar bussen och är då nästintill öga mot öga med taxichauffören som då slänger upp fingret och lägger sig på tutan.



Då var jag nära att svänga ut framför honom och fråga vad sjutton han höll på med. Vad har jag gjort för fel? Men hindrade mig i sista stund. Dumt att riskera livet för en dåre som tappat alla hästar. Han hade då i stort sett redan svängt ut för att köra om bussen när fingret kom upp. Jag hade så hoppats att det dykt upp en bil. 

Sen slog det mig. Han är ju taxichaufför och äger alla gator i Sigtuna kommun. Att jag inte tänkte på det först. Så nästa gång jag stöter på honom ska jag stoppa honom och be snällt om ursäkt.

- Förlåt att jag motionerar till jobbet och cyklar på dina gator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar