onsdag 22 februari 2012

Ett konststycke i sig !!

Allas humör (nästan i alla fall) var precis som skolgården idag. Glatt!
Från parkeringen och uppåt, och i hela skolgården var det en enda isbana. Jag gjorde något så fantatiskt som att inte dratta omkull. Hela 5 gånger dessutom. Det kalla jag för ett konststycke, testa själv att inte ramla 5 gånger så ska ni få se. Jag var faktiskt nära en 6:e gång också.

Den tinade snön i morse frös på några timmar efter att jag kommit till jobbet, för att någon stund senare få lite droppar på sig. Ja ni kan säkert tänka er hur det såg ut då. Nu var det inte bara våran skolgård det var glatt alltså. Visa kollegor att svårt att ta sig till jobbet, eller de fick köra i 30 istället för 70. Då kan ni också tänka er alla som inte ens kan hålla 70 hamnade.

Det var inte bara en bil det handlade. Bussar stod stilla och kom ingenstans, de tog sig inte ens upp för minsta lilla backe. Det var till och med så illa att saltbilen inte kunde hålla sig på vägen.


Varför man nu ska envisas med att salta? SAND! finns också. Nu vet jag inte om det skulle ha hindrad denna lilla olycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar